check
על מועדי ההגשה למלגות פוסט-דוק (2.9.18) וקבוצות-מחקר (11.11.18) של מנדל סכוליון | החוג להיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו

צרו קשר

ראש החוג:  פרופ' רם בן שלום
דוא"ל: Ram.Ben-Shalom@mail.huji.ac.il

יועץ לימודים לתואר ראשון: ד"ר עודד זינגר
דוא"ל: odedzinger@gmail.com

יועץ לימודים לתואר שני: פרופ' דימיטרי שומסקי
דוא"ל: dimitry.shumsky@mail.huji.ac.il

רכזת החוג: איריס נהרי
טלפון: 02-5881388; דוא"ל:  irisn@savion.huji.ac.il
חדר 44408; קבלת קהל: א' 14:30-11:30, ב'-ה 13:00-10:00

חדשות אחרונות

על מועדי ההגשה למלגות פוסט-דוק (2.9.18) וקבוצות-מחקר (11.11.18) של מנדל סכוליון

19 אוגוסט, 2018

(פרופ׳ דני שוורץ)

חברי הפקולטה למדעי הרוח, שלום רב,

א. קבוצות מחקר: אני מתכבד לשלוח לכם קול קורא לקבוצות מחקר למרכז מנדל סכוליון לשלוש השנים תשפ"א-תשפ"ג (10/20 – 9/23), בתקווה שתמצאו עניין בהגשת הצעה. הצעות מוגשות על ידי קבוצות של שלושה או ארבעה חוקרים; בקול הקורא תמצאו את כל הפרטים, לרבות מועד ההגשה – 11.11.18. במכתב זה אוסיף שלוש הערות קצרות:

1. מדעי הרוח והיהדות. מתברר שיש בקרבנו חברים שאינם יודעים, שלפני חמש שנים הורחב המנדט של המרכז כך שאינו מוקדש עוד למדעי היהדות בלבד, כפי שהיה בעשור הראשון שלו, אלא לכל הקשת של מדעי הרוח. רוב החברים בקבוצות המחקר אינם עוסקים במדעי היהדות, וגם הוועדה האקדמית הורחבה כדי לשקף את מלוא רוחב היריעה של מחקר בפקולטה שלנו. למעשה ניתן ואף רצוי לשלב בתוך קבוצה גם חוקרים מפקולטות אחרות וממגוון רחב ככל האפשר של דיסציפלינות. ניתן אף לשלב חוקר אחד שאינו בסגל האוניברסיטה העברית.

2. תנאי החוקרים. הדברים מפורטים בקול הקורא. כאן אצביע רק על חידוש אחד השנה: במסגרת שינוי כללי יותר באוניברסיטה, הנובע מן הסיכום החדש עם משרד האוצר, הומר הסכום, שניתן עד כה כתוספת תפקיד, לתקציב מחקר. ואילו הפטור של חברי סגל מ-2 ש"ש הוראה (ופיצוי החוג כנגדו) עומד בעינו, כבעבר.

3. הגשת הצעה – טובת הפרט וטובת הכלל. ברור שמי שמגיש או מגישה הצעה והיא מתקבלת זוכה בתנאים טובים במיוחד, שבדרך כלל אין כדוגמתם במקומותינו. די אם אציין את המספר הרב של ספרים הנכתבים על ידי חוקרי המרכז, או את ביטויי הצער שלהם, ואת איומיהם להחליף צילינדרים, כאשר מסתיימות שלוש השנים ועליהם לפנות את משרדיהם. כאן רק אוסיף, שהצעה שאינה זוכה באישור עשויה להיות מוגשת שוב ולזכות באישור בשנה אחרת (בזמנו הגשתי ארבע הצעות עד שהתקבלה אחת), ושיש בהגשת הצעה מעשה של אזרחות טובה, בכך שהיא ממחישה את חשיבות המרכז ותרומתו – במשאבים, בכוח אדם, ועוד– לפקולטה שלנו וגם מגבירה את התחרותיות וכך מבטיחה רמה גבוהה.

ב. מלגות מנדל, תש"פ-תשפ"ב: אני מצרף גם, בעברית ובאנגלית, קול קורא למלגות מנדל (פוסט-דוקטורליות) לשנים תש"פ-תשפ"ב. אנו נפיץ אותו באפיקים הרגילים, בארץ ובחו"ל, אבל נשמח אם (א) תעבירו אותו למועמדים מתאימים ולרשימות תפוצה מתאימות המוכּרות לכם, וכן (ב) תציעו לנו, היכן לפרסם אותו כדי להגיע במיוחד למועמדים מן התחומים הקרובים לכם.

 

מי שירצה לשוחח אתי בכל נושא הקשור לקול קורא או למרכז – אני לרשותכם.

 

בתודה ובברכה,

 

דני