check
פעילות תלמידי מחקר | החוג להיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו

פעילות תלמידי מחקר

צרו קשר

ראש החוג:  פרופ' רם בן שלום
דוא"ל: Ram.Ben-Shalom@mail.huji.ac.il

יועץ לימודים לתואר ראשון: ד"ר עודד זינגר
דוא"ל: odedzinger@gmail.com

יועץ לימודים לתואר שני: פרופ' דימיטרי שומסקי
דוא"ל: dimitry.shumsky@mail.huji.ac.il

רכזת החוג: איריס נהרי
טלפון: 02-5881388; דוא"ל:  irisn@savion.huji.ac.il
חדר 44408; קבלת קהל: א' 14:30-11:30, ב'-ה 13:00-10:00

מחקר ופעילות

פורום הדוקטורנטים של החוג להיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו

תלמידי מחקר הכותבים עבודת דוקטורט נתקלים לא אחת בקשיים ייחודיים, בדידות, עצמאות יתרה וקושי בהתמודדות עם הבירוקרטיה, הנהלים וסדרי הפעולה המצופים מהם.

תוך ניסיון לתת מענה לסטטוס הייחודי של הדוקטורנטים, פועל בארבע השנים האחרונות פורום דוקטורנטים בשיתוף עם מרצים מהחוג להיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו, המספק מענה לאתגרים העומדים בפניהם ומשמש מסגרת להחלפת רעיונות, משוב, הערות ותמיכה בתחומים השונים המרכיבים את עבודתו של הדוקטורנט.

הפורום מנוהל על ידי הדוקטורנטים ומפגיש את משתתפיו אחת לשלושה שבועות. המפגשים מתוכננים כך שיאפשרו למידה ומשוב ממרצי החוג ומונחים על ידם. למפגשים אופי בלתי פורמלי והם מזמנים קשר ישיר ואישי עם המורים. בין המפגשים מקיימת הקבוצה קשר משמעותי, אישי וחברי הכולל העברת מידע ועצות הדדיות. בפורום חברים דוקטורנטים המצויים בשלבים שונים של כתיבת המחקר. 

בין נושאי המפגשים: יחסי מנחה-מונחה, ניתוח ביקורתי של הנושאים ומתודות המחקרים, כתיבת מאמרים ופרסומים, הבחנה בין מישורי המחקר, שימוש במאגרי מידע, כללי ציטוט והערות שוליים, השתתפות והצגה בכנסים אקדמיים, הכנת פרזנטציה, שימוש בארכיונים וספריות, ניתוח תצלומים, תיעוד בע"פ ועוד. 

להצטרפות כתבו אל יניב שטיימץ - yaniv.shtaimetz@mail.huji.ac.il או לנעמה סרי-לוי - naama@seri-levi.com